سلام کنجکاوانه زمین به مریخ

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    دنيای فيزيک
    به وبلاگ من خوش آمدید.من محمدرضا کلانتری هستم مسوول وبلاگ . اين وبلاگ شما را با دنياي فيزيك آشنا مي كند. منبع سایت اغلب سایت های هوپا,رشد,ایسنا و سایت انجمن فیزیکدانان ایران می باشد. این را به یاد داشته باشید که بدون فیزیک زندگی غیر ممکن خواهد بود.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    به وبلاگ از 1 تا 10 جند میدی؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 68
    کل نظرات کل نظرات : 12
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 82
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 116
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 8
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 27
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 39
    بازدید هفته بازدید هفته : 199
    بازدید ماه بازدید ماه : 198
    بازدید سال بازدید سال : 2811
    بازدید کلی بازدید کلی : 10195

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.144.71.142
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فيزيك و آدرس gravity.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    saha - يه سر بزن بي معرفت - 1392/8/14
    shiima - سلام عالیه وبت - 1392/5/24
    علی - خوب گفتی - 1392/4/28
    فاطمه - لینکت کردم
    پاسخ:mamnon - 1392/3/30
    محمد - سلام
    یه سایتی هست که مطمئنم به دردتون میخوره.
    تواین سایت میتونین باکلیک کردن روی تبلیغات توباکس پول دربیارین!
    وباگذاشتن روزانه ربع ساعت وقت برای کلیک وتبلیغات میتونی به درامدی ماهیانه ودائمی دست یابین.
    فقط کافیه به لینک سایتش بری وثبت نام کنین وبعدازثبت نام دربالای صفحه برروی انجمن کلیک کنین وآموزشها شونوبخونیدوافراد موفقی که اونجاپیام گذاشتن روببینید.
    کارشمافقط کلیک کردن نیست ومیتوانید بنرتبلیغاتی آن سایت رادروبلاگ خود بگذاریدوازاین راه هم کسب درامد کنیدوبعدازاین که مجموع درامدتون به حد نصاب رسید میتونین یا پولتون رودریافت کنین مستقیم یاپولتونو دوباره توسایتش سرمایه گذاری کنین وچندبرابرکنین!
    بسیاری ازافرادازهمین راه وبا پشتکارعالی توانسته اند به درامدی بالادست یابندوبعدازمدتی شغل اصلی خودراترک کرده اند وبه کاردرهمین زمینه تجارت الکترونیک پرداخته اند.

    حتماثبت نام کنید

    لینک ثبت نام:

    https:// shafanosh.loxblog.com
    - 1391/2/2
    رامان - ترجمه کلیه مقالات کتب و مطالب علمی و دانشگاهی و انجام تحقیقات دانشجوی در کمترین زمان انجام می شود
    englishamozesh.loxblog.com - 1391/2/2
    مارال - سلام.... - 1390/11/30
    وبلاگ ایستگاه برق - Salam

    Your veb it is very very fun

    - 1390/10/30
    رهگذر - با سلام. فکر می کنم سن جهان رو در پاراگراف دوم اشتباه نوشته باشید. سن جهان 14 یا 15 میلیارد سال است نه میلیون سال.

    با 14 میلیون سال حتی به دوره ژوراسیک هم نمی رسیم!!!
    پاسخ:ممنون که گفتید - 1390/8/8
    ابوالفضل - اخرین رای گزاری گوگل برای نام گزاری"خلیج فارس" لطفا رای دهید.

    http://www.persianorarabiangulf.com/index.php


    - 1389/10/17

سلام کنجکاوانه زمین به مریخ

  ناسا در تلاشی بلندپروازانه‌ برای رسیدن به مریخ، روز دوشنبه (16 مرداد) بزرگترین کاوشگر خود را با موفقیت بر سطح سیاره سرخ فرود آورد.


به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مریخ‌نورد «کنجکاوی» با ابعاد قابل مقایسه با یک خودرو و هزینه ساخت بیش از دو و نیم میلیارد دلار پس از هشت ماه و نیم سفر در مسافت 566 میلیون کیلومتری میان زمین و مریخ که از نوامبر 2011 آغاز شده بود، با شیوه فرودی که برای اولین بار اجرا شده، توانست با موفقیت در دهانه «گیل» مریخ فرود بیاید.

این فرود توسط مدارگرد اودیسه و با 14 دقیقه تاخیر به یکی از آنتن‌ها در استرالیا اطلاع داده شد. کنجکاوی به محض فرود در توئیتر اعلام کرد: «من به سلامتی در مریخ هستم، دهانه گیل من درون تو هستم.»

ناسا دقایقی پس از فرود نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «کنجکاوی» را منتشر کرد.

در پی این فرود موفق، موجی از شادی مهندسان و دانشمندان ناسا در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا و تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان و چهره‌های علمی و غیر علمی در خارج از آن و جمعیت زیادی از دوستداران اخبار فضایی در میدان تایمز را در بر گرفت.

هدف از پرتاب این کاوشگر که هفتمین کاوشگر ناسا در مریخ است،‌ بررسی امکان وجود حیات میکروبی در گذشته یا حال این سیاره و ارزیابی جو آن برای آماده‌سازی سفرهای انسانی و سکونت احتمالی اعلام شده‌ است.

فرود این آزمایشگاه سیار علمی شش چرخ توسط یک جرثقیل هوایی و بزرگ‌ترین چتر مافوق صوت جهان صورت گرفت. این شیوه برای اولین بار اجرایی شده چرا که کاوشگرهای دیگر ناسا موسوم به روح فرصت برای فرود از کیسه‌های هوا استفاده کرده بودند.
 

فرود موفق مریخ‌نورد کنجکاوی

کنجکاوی پس از هفت دقیقه عبور سخت از جو مریخ به سطح آن نزدیک شده و سپس توسط جرثقیل هوایی به آرامی بر سطح این سیاره فرود آورده شد.

کاوشگر کنجکاوی به محض ورود به ارسال یک تصویر غبار‌آلود از چرخ‌های خود بر روی سطح دهانه گیل که توسط دوربینی در قسمت عقب آن گرفته شده، پرداخته و فرود موفقیت‌آمیز این مأموریت را تأیید کرد. در روزهای آینده انتظار می‌رود که این کاوشگر اولین تصاویر رنگی خود را از سطح محل فرود خود به زمین ارسال کرده و در هفته‌های آینده اولین سفر کوتاه خود را آغاز کند.

باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده هم با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به فرود موفقیت‌آمیز کنجکاوی به عنوان پیچیده‌ترین آزمایشگاه سیار که تا امروز بر سطح سیاره‌ای دیگر فرود آمده، این عملیات را افتخاری بی‌نظیر و نقطه عطفی تاریخی توصیف کرد.

چارلی بولدن، رئیس ناسا طی سخنانی در جمع خبرنگاران که در میان شادی و هیاهوی دانشمندان و مهندسان در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا ایراد شد، اظهار کرد: امروز چرخ‌های کنجکاوی مسیر را برای ورود انسان به مریخ روشن کرده است. کنجکاوی که پیچیده‌ترین کاوشگر ساخته شده تاکنون بوده، اکنون در سطح مریخ قرار دارد و در آنجا به جست‌و‌جوی پاسخی برای سوال قدیمی دانشمندان در مورد امکان وجود حیات در این سیاره خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، کاوشگر یک تنی کنجکاوی که از نیروی اتمی برای حرکت خود بهره می‌گیرد قرار است به مدت دو سال روی سطح مریخ باقی مانده و طی این مدت در محل فرود خود در نزدیکی استوای مریخ آزمایشهای مختلفی را انجام دهد. بررسی‌های پیشین نشان داده که مواد معدنی زیادی در کوهی نزدیک به دهانه گیل وجود دارد که احتمالا وجود آب در گذشته باعث ایجاد آنها شده‌است.

کاوشگر کنجکاوی از 10 ابزار علمی پیچیده برخوردار است که شامل آزمایشگرهایی برای بررسی آب‌وهوا، میزان تابش و دیگر شرایط این سیاره، دو دوربین برای ثبت تصاویر سه بعدی و پانوراما و یک لیزر تبخیر کننده سنگ برای تعیین عناصر شیمیایی آنهاست. همچنین یک بازوی روباتیک دو متری با قابلیت گسترش از کاوشگر برای بررسی دقیقتر محیط اطراف دستگاه و یک حفار برای نمونه‌برداری از درون سنگها بر روی این مریخ‌نورد نصب شده است.

کل فرآیند فرود بزرگترین کاوشگر ناسا در شش مرحله ورود به جو با سرعت 20 هزار کیلومتر در ساعت در ارتفاع 131 کیلومتری دهانه گیل، استقرار با چتر نجات 15 متری توسط بزرگترین چتر فوق صوت برای کاهش سرعت سقوط کنجکاوی، جدا شدن سپر حرارتی و تصویربرداری از سقوط توسط دوربین زیر آن، تقویت موشک‌های روتر برای فرود بدون ضربه بر روی ابر بزرگ غبار با سرعت 2.4 کیلومتر در ساعت، جرثقیل آسمانی برای آویختن کاوشگر از فضاپیمای اصلی آزمایشگاه اکتشافی مریخ توسط چند نخ نایلونی و فرود در پی جدا شدن این نخ‌ها و دور شدن فضاپیمای حامل به مسافت ایمن انجام خواهد شد.

این در حالی است که فضاپیمای آزمایشگاه اکتشافی مریخ پس از پایان سوخت آن بر روی سطح این سیاره سقوط خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مریخ‌نورد کنجکاوی که با دو سال تاخیر بر روی موشک اطلس چهار به سوی این سیاره همسایه پرتاب شده، بر پایه کار کاوشگرهای قدیمی از جمله فرصت، یکی از دوقلوهای جستجوگر آب در سیاره سرخ ساخته شده است. ناسا امیدوار است در نهایت بتواند یک ماموریت سرنشین‌دار را به مریخ ارسال کرده و همچنین ماموریتهای روباتیک را به این نزدیکترین همسایه سیاره‌ای زمین ادامه دهد.

از حاشیه های دیدنی فرود تاریخی امروز در آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا که توجه رسانه ها را به خود جلب کرد، سنت‌های خرافی جالب کارکنان ناسا برای افزایش شانس موفقیت ماموریتهای فضایی بود.

در لحظات ورود «کنجکاوی» به سطح سیاره مریخ که رسانه‌های جهانی و انبوهی از دانشمندان و مهندسان برای مشاهده این فرود در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا جمع شده بودند، متخصصان ناسا طبق سنت خرافی ماموریت‌های فضایی این سازمان برای بالا بردن شانس موفقیت این کاوشگر دست به دامن بادام زمینی شدند.

بادام‌زمینی های شانس یکی از مجموعه سنتهای خرافی مرتبط با شانس در این مرکز فضایی است که مدیران و مهندسان ناسا به آن دست می‌زنند.

رهبران گروه چندین قوطی بادام زمینی بوداده با پوست را برای بخش کنترل ماموریت، مرکز عملیات کاوشگر و چندین اداره دیگر خریدند. این سنتی است که به دوره ماموریتهای رنجر در روزهای اول ناسا برمی‌گردد.

در اوایل دهه 1960، ماموریتهای «رنجر» برای پرواز و برخورد به سوی ماه و ثبت تصویر پیش از این تصادم طراحی شده بودند. شش فضاپیمای اول چه در سکوی پرتاب یا در تلاش برای خروج از مدار زمین با مشکل مواجه شدند.

برای پرتاب رنجر هفت، یکی از افراد با خود بادام زمینی به اتاق کنترل آورده و ماموریت با موفقیت انجام شد. از آن زمان تا کنون این سنت همیشه در تمام ماموریت‌ها رعایت می‌شود.

این قوطیها با برچسبهایی با نوشته‌های «چیزهای به جرات شکست‌ناپذیر» پوشانده شده‌اند.

علاوه بر این بادام‌زمینی‌ها، مهندسان ناسا رسم های خرافی دیگری مثل مهره‌های نگرانی، خط ریش و نگه داشتن ریش تا برد نهایی (Playoff beard) هم دارند. کارکنان این سازمان از تی‌شرتها و سوزنهای ماموریت خاص برای بزرگداشت این کاوشگر برخوردار بوده و غذاهای خاصی را می‌خورند.

از دیگر نکات جالب فرود بزرگترین ساخته بشر بر روی یک سیاره دیگر، همزمانی آن با زادروز نیل آرمسترانگ - اولین انسانی که قدم بر روی ماه گذاشت - است.

کوشش‌های بین‌المللی برای دست‌یابی به مریخ از سال ۱۹۶۰ آغاز شده و آمریکا، شوروی سابق، اتحادیه اروپا و ژاپن تعداد زیادی مدارگرد، فضاپیماهای کوچک و دیگر دستگاهها را به سوی مریخ اعزام کرده‌اند که میزان موفقیت این مأموریت‌ها تاکنون ۴۰ درصد بوده‌است؛ ناسا در این اقدامات بیشترین درصد موفقیت‌ها را داشته‌ است.



تاریخ ارسال پست: سه شنبه 17 مرداد 1391 ساعت: 13:7
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: